onsdag, april 12, 2006

Rusta Design Award

Sista anmälningsdag till Rustas designtävling är 21 april. Under Formexmässan i höst kommer Rusta Design Award att delas ut. Priset är 20 000 kr plus att produkten blir satt i produktion med royalty. För att söka måste man vara designskolestuderande eller avgångselev från åren 2003–2005. De kategorier man kan lämna bidrag inom är:
  • Belysning
  • Möbler
  • Mattor
  • Hushållsmaskiner
  • Textil
Jag gillar Rustas städ- och förvaringsserier. Det har jag skrivit om tidigare. De har även några produkter för trädgården, t ex:

Ett miniväxthus för kryddor eller dekorationer. 149 kr.
Whiskeyfat i ek. 399 kr.

Zinkbricka. Mått: 36,5x26,5x2cm. 29 kr.
Odlingstunnel. Bredd 45 cm Längd 300 cm. Detta kan man göra själv med plaströr och fiberduk, men ack så mycket enklare att köpa färdigt. 99 kr.


Bilder: Rusta.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow! Jag måste genast åka och köpa en odlingstunnel. Jag hade tänkt konstruera något liknande till mina squashplantor men den där verkar ju toppen. I alla falls till plantorna blir alltför stora..Inte bygger jag en om de finns för ynka 99 kr. Hoppas de har fått hem dem på vårt rusta.

Anonym sa...

Linda, jag köpte denna odlingstunnel, Plantman odlingstunnel 6295-1127, för två år sedan, och den var så bra att jag skulle vilja ha flera, men de går inte att få tag.

Vet du var jag kan köpa dessa.

I all hast, Peter ...