lördag, april 29, 2006

Karin odlar sin trädgård

Min goda vän Karin i Luleå har börjat blogga! Hon har ett så fint ordspråk på sitt kylskåp:
"Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet."
Karin äger båda och jag vet att hon har mycket att berätta. Karins blogg heter Odla sin trädgård och med det menar hon inte bara växter!

Karin har en underbar inglasning där jag varit många gånger och det är roligt att se att det nu är temperaturer i Luleå så hon kan utnyttja den igen.

För två år sedan bodde Karin i Tyskland i någon månad. Jag och K åkte då och hälsade på henne. Vi besökte bland annat Botaniska i Jena och Goethes trädgårdshus i Weimar. Dit tycker jag man kan åka om man har vägarna förbi. Härliga miljöer! Karin visar bilder därifrån. Riktigt kul för mig att se.

Dagens uppmaning: bokmärk hennes blogg!

PS. Jag har tidigare berättat om Karin med växthuset och det är inte samma Karin som jag berättar om nu! Bara ett litet förtydligande till observanta läsare! :-)

1 kommentar:

Amiechan sa...

Cicero var det som skrev det. Han föddes omkring 100 år fKr :)