måndag, april 10, 2006

Sårapport 9 april

Jag har sått:
Tomater
Rosenskära 'Sea shells'
Aster Ostrich Feather
Prins Gustafs öga

Jag har skolat om:
Temynta 'Panorama Mix', det blev 13 krukor
Rosenskära 'Double Mix' , det blev 9 mjölkpaketskrukor. De har fått flytta upp till köksfönstret för de är så höga och ryms dåligt i såhyllan i källaren.

Jag kan konstatera:
Jag har inte lyckats med salvian (två sorter).
Aklejan som stod ute i flera veckor har grott!

Nu tror jag att jag har tillräckligt med frösådder här inne. Jag har en massa perennafröer i pärmen, men de ska jag ta och så direkt utomhus i stället.

5 kommentarer:

Minna sa...

Jag borde för 17 gubbar också ha en trädgårdsblogg, så som jag fixar. men jag har ingen digge-kamera så då är det ju rätt meningslöst...

hm, jag ska tänka på saker.

anna k. sa...

Hej Linda!

Jag frågade min blomsterhandlare om det gick att odla den typ av anemoner som jag visade på min bild.

Tydligen finns det på hösten, knölar att få tag på som blommar till nästkommande vår!

Kan helt klart vara värt att prova!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Minna: Ja, ja, ja! Eller så kan du ju rita dina blommor?

Lantliv: Jag såg såna knölar i affären nu i helgen! Måste testa någon gång.

anna k. sa...

Gör det å ta bild :) !!

Anonym sa...

Hej!
Svar på kommentaren i gästboken: Jag har ingen SUSNING om varför StPaulian trivs. Den får vatten en gång i veckan precis som alla andra blommor (annars glömmer jag bort det så jag vattnar alltid på fredagar). Tur antar jag :-)