måndag, januari 30, 2006

Odlafröerna har kommit! + Rustagrejer

Idag har fröerna från Odla kommit. Jag har fullt upp att sortera vilka som ska sås nu och vilka som ska skickas ut och vilka som ska väntas med. Jag tycker det är svårt! Och så har jag vikit fröpåsar som jag ska skicka till Diana. Fröpåsevikningar finns bl a hos: AoT sålista och Blombebisar.

Jag har spanat in de här hopfällbara boxarna på Rusta, 9 kr, som gratis. De är väl lämpliga att stoppa frösådderna i och köra ut i kylan? Rusta har för övrigt en massa plastlådor och förvaringsboxar i roliga färger och till bra priser. Plastbox (ej tät) 7,50kr, förvaringsbox (tät) 25 kr.



Rusta har fler grejer som jag vill ha, bl a detta planteringsbord! Fast det är bara 40 cm djupt... hade gärna haft 60 cm. Men det kostar bara 199 kr .









Förresten, har ni sett de här galna blomprydnderna? Man stoppar ner i krukan och så kvackar den när man behöver vattna! Det finns flera olika typer av bevattningslarm (99 kr, lite olika). Presenttips?









Till sist så är jag helt övertygad om att det är mycket roligare att städa om man gör det med ett rosa moppset (39 kr)!

Dom roliga skruvdragarna har du säkert redan sett. När var du på Rista senast?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Istället för backarna från Rusta kan man be att få de där blå mindre plastbackarna från mataffärens grönsaksdiskar. Sånna som det brukar vara champinjoner. Brukar vara helt gratis dessutom. Rymmer precis 12 mellanstora fyrkantiga krukor.

:sericea: sa...

jag lyckade aldrig lämna tillbaka backarna från Botan när jag jobbat där o tagit hem massa växter så jag har ett gäng rediga plastbackar. bra till allt möjligt som krukor o lökar o redskap. :o)

Anonym sa...

Bevattningslarm, vad kul! Det skulle jag verkligen behöva jag som brukar glömma att vattna. Får väl köpa den med hunden som skäller. Kommer låta som en riktig hundgård här hemma :)

Anonym sa...

Jag ligger jätte långt efter med att läsa allt intressant du skriver, men ojojojoj vad glad jag blev när jag såg det rosa moppsetet! Har inrett hela mitt städskåp i rosa, målade väggar, och lagt "balkonggräsgolv". Har en röd ful mopp som skär sig i allt det rosa så den får bo i skafferiet. Nu kan jag ju äntligen få moppa enhetligt rosa! :o) Tack tack tack snälla du!!