söndag, april 02, 2006

Måndagens mediehändelser

I morgon händer två viktiga saker:

1. Säsongens första Odla med P1 sänds 10.03 i morgon förmiddag. Programmet kommer att handla om att det inte är för sent att planera sin trädgård eller att börja en trädgårdsutbildning.

Jag kommer förstås att missa programmet och hoppas fortfarande på att de kommer att podcasta programmet.

2. SVT24 direktsänder matchen mellan Skellefteå AIK och Malmö! Kl 19.00. Det är toppmötet i kvalserien och nu är AIK riktigt nära en plats i elitserien. Men som AIK-fan är man härdad. Det kan fortfarande gå åt helvete. Det är tre matcher kvar.

Ha en bra vecka!

Uppdaterat måndag efter matchen: Nej. Nej. Nej. 2-1 till Malmö. De kunde avgöra ikväll, men nej, de låter spänningen fortsätta. Två matcher kvar och nu är de lika i toppen och Södertälje har fortfarande chans att knipa platsen i elitserien. Tyvärr tyckte jag inte att AIK övertygade. De glimtade till ibland, men slarvade bort sitt spel för många gånger. Och jag fattar inte att de inte tog timeout inför sista powerplay och verkligen samlade sig inför sista trycket (som uteblev). Yada yada, jag vet att 98% av er inte bryr sig :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du ihåg: SK ELL EFTEÅ Let´s go!
Så lät det i alla fall på min tid i Isladan och då var man jävligt glad över att inte komma från Piteå:
PIITE PIITE PITTEPITTE PIIITTTEEE

Anonym sa...

Min sambo sa i går nu är det 26 timmar kvar och såg menande ut. Jag fattade inte alls vad han sa, 26 timmar kvar, frågade jag ? Ja, 26 timmar kvar till matchen mot Malmö sa Mats :-) Själv gick jag mest på hockey när Aik spelade i elitserien förra gången. Så Sk ell efteå let´s go låter mycket bekant i mina öron!Men nu får vi hoppas påå det bästa denna gången! www.aik4ever.com

Anonym sa...

ja men duuu...det är chefen som kommer med kommentarerna :-(
/apropå det du skrev i min gästbok/ hittar inte din mailadress??
/Cilla

Lindas trädgårdsblogg sa...

Den ramsan känner jag såklart till :-D

Cilla: Men då borde du ta upp det med honom! ...fast jag fattar att det inte är så lätt eller roligt.