lördag, april 29, 2006

Jag vann en ros!

Jag är världens lyckligaste för jag vann högsta vinsten i Svenska rosensällskapets monter!

Jag fick välja en av fyra rosor och det blev Leonardo da Vinci ("nu kan du berätta för K att du tog en italienare med dig hem", som min kompis uttryckte det).

Det är en rabattros som blir 0,8-1 m och får massor med mörkt rosa stora blommor från slutet av juni till senhösten. Doftar svagt.

Men vart ska jag sätta den!? Min plan är ju att sätta några rosor i slänten. Men slänten är ju bara påbörjad i tanken och det kanske inte är så lämpligt att sätta ner den där just nu? Detta med placeringen ska jag fundera över resten av kvällen! Mmmm :-)

5 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken snygg italienare du tog hem! Tyvärr inget för mig, den gick bara till zon 3, men jättebra länk du gav. Jag hade ingen aning om att det fanns ett helt register med massor av rosor och kommentarer och zoner osv. Jag älskar ju rosor, nu får jag hjälp att välja nån som passar. Apropå att du inte har nånstans att sätta den nu, du kan ju ha den i en kruka tills du är klar med slänten. Eller så skaffar du släntrosorna senare och låter den här ge dig ett argument för varför du måste få starta ytterligare en rosrabatt!

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Rosen som du valde är verkligen tjusig! Jag gillar rosor med bollform. Du hittar säkert på något bra ställe för rosen.

Lindas trädgårdsblogg sa...

karin: Ja på aot:s trädgårdslistor får man veta nästan allt!! På deras forum kan fråga om resten :-) Ja, jag funderar starkt på en ny rosrabatt :-)

helena: Tack :-)

Linda K sa...

grattis! :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

linda k: Tack!