söndag, april 02, 2006

Fina fönster

Plantera om krukväxterna blev till sist hela helgens projekt. Igår eftermiddag åkte vi och handlade blomjord och krukor. På kvällen satte jag igång. Huvva vilket kånkande. Jag tog ner alla växter till badkaret först. Sedan planterade jag om i mitt trädgårdsförråd. Men när jag behövde diska ur krukor så fick jag springa upp till köket och diska. Det blev ungefär en miljard vändor upp och ner. Nu tänker jag inte plantera om igen förrän vi har en ordentlig tvättstuga i källaren! (Men innan vi har det så måste vi bygga ett badrum, så det kan dröja.)

Jag blev helt knäckt i ryggen och avslutade igår mitt i, och fortsatte idag. Men innan jag började kånka upp växterna igen så var det lika bra att putsa fönstrena. Jag putsade nästan alla. Och sen var det sista pusslandet med ytterkrukor och sånt och nu äntligen är jag klar.

Plockade in några nya kvistar. På köksbordet har jag nya kvistar av forsythia. Hoppas de hinner slå ut till påsk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det ser ut med kvistarna i dom vaserna :D Vad är det för vaser och var kan man köpa dom? :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Camilla: Jag fick dom i present i vintras och glömde fråga var de är köpta!