lördag, april 15, 2006

Fyndat på Botan

I vintras fick jag ett presentkort på butiken i Botaniska och äntligen utnyttjade jag det. Himmel vad svårt!! Jag vet inte hur länge jag vankade av och an och kollade på alla pinaler! Jag funderade på om jag skulle köpa växter och frön, men tänkte att jag faktiskt inte hamnat i sortträsket än, dvs jag jagar inte ovanliga sorter. Jag är glad över helt vanliga växter. Dessutom törs jag inte köpa ovanliga perenner just nu när rådjuren är så hungriga. Jag funderade också över fågelbad och speciella krukor, men tänkte att jag ska gjuta i betong i sommar och då är det ju lite onödigt. Jag fastnade till slut för följande:

Två glaskupor. Jag skulle kunna täcka över penséerna precis som Flitiga myran!

En krydd- och blomtorkställning. Jag fantiserar om att jag ska torka mina egna kryddor i sommar! Sen tänker jag att det går hänga allt möjligt i den här ställningen, t ex påskpynt, julpynt och värmeljus.


En liten apelsinplanta! Den hade till och med knopp, så vi får se om det blir apelsiner av den! Jag vet då inte.

Vilken bra dag det var igår! Och solen sken. Och solen skiner idag med. Fortsatt glad påsk!

5 kommentarer:

anna k. sa...

Kryddställningen är ju helt underbar!!!! Vart hittade du den om jag får vara näsvis och fråga!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag köpte den i butiken på Botaniska i Göteborg :-) Tyvärr stod det ingen lapp på så jag vet inte vem som tillverkar den?

Anonym sa...

Jag blir så skönt inspirerad av alla dina projekt! Måset genast bröja plantera nåt! :)

Anonym sa...

Jag blir så skönt inspirerad av alla dina projekt! Måset genast bröja plantera nåt! :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

moni: Ja heja! Hitt på nåt! Om inte annat så är smörgåskrasse ett tips! Bara man inte glömmer vattna! :-)