lördag, april 08, 2006

Dagens inköp

Jag köpte grönsaksfröer idag. Jag borde ha läst på om sorter innan för det finns ju en uppsjö. Läste lite lätt på baksidorna bara. Detta blev det.

Tomat 'Moneymaker' försås nu.
Squash 'Diamant' F1 kan försås, men är ej nödvändigt.
Rädisa 'Cherry Belle' direktsås
Sockerärt 'Gigante Svizzero' direktsås.
Brytböna 'Saxonia' kan försås i maj.
Rucola direktsås.
Persilja 'Grüne Perle' direktsås.

Potatissorterna jag köpte var:
Princess - Tidig, motståndskraftig sort. Fast, något gul.
Amandine - En tidig sort som ska vara jättegod.

Men jag vette sjutton om det kommer att kunna bli någon potatisodling. Planen (fast det finns inga fasta planer än) är ju att framsidan kommer vara en lerhög och en byggarbetsplats i sommar.

De andra grönsakerna kan jag odla i pallkragar uppe vid huset. Måste köpa pallkragar. De finns för 149 kr på Granngården. Nån som sett billigare i annan affär, typ Bauhaus? Man ska visst kunna få begagnade via industrier och verkstäder, men jag har inga kontakter. Sen har jag sett nya pallkragar här (Terab) och här (Multico) som är nära Göteborg. Men såna ställen säljer väl knappast till privatpersoner?

Inga kommentarer: