onsdag, april 19, 2006

Inomhusodling

Husmusen bloggade om söta krukor med kattgräs i. Så nu vill jag visa två av mina inomhusodlingar just nu: kattgräset och smörgåskrassen. Kattgräset växer i ett lite glashjärta. Jag har sått i jord. Det ska finnas ett slags jord (eller gelé?) som man kan plantera i när man har glaskruka, som gör att det inte ser så ofräscht ut. Som det lätt gör i jord. Är det någon som vet vad jag dillar om? Jag kommer inte på vart jag läst om det eller vad det heter!

Uppdaterat: Det är ju vattenkristaller jag menar! (Tack sericea). Swell gel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen aning... Men jag tycker dina glaskrukor ser jättefina ut! Jag gillar när man kan se rötterna.

:sericea: sa...

jag tänker på vattenkristaller men det är kanske inte rätt? :o)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vattenkristaller! Det var det jag tänkte på! Swell gel!