fredag, december 30, 2005

Fåglar, kom hit och ät!

Efter ovädret igår så har vi idag haft massor av fåglar på besök. Och äntligen har vi fått upp vår nya fågelrestaurang:

Nutid och dåtid:

Vi har ställt den nya en bit från busken så att inte katterna ska kunna lurpassa så lätt. Det var en del fågelfrön kvar i det gamla fågelbordet. Sen tar vi ner den och skickar till Mölndals museum (de verkar sakna fågelbord!) :-)

Tidigare bloggande om mina fåglar:
Småfåglarna har hittat talgbollarna
Matglada fåglar
Fågelmatsskulptur
Mer om fåglarna

Idag har förresten domherren varit på besök.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kanonsmart fågelmatshus! Vi har tre olika apparater för precis samma saker.

Gott nytt år!

Ps. Jag lovar att göra ett utlåtande om efterrätten när den är uppäten. ;-) Ds.

crrly sa...

Fint! Lyckliga fåglarna hos er kan vara. Låter katterna dem verkligen vara ifred då?

Anonym sa...

Vilket häftigt fågelbord. Du skämmer ju bort de små liven med värsta lyxvillan ;)

Anonym sa...

Lyxigt med tre rätters ;) Fåglarna måste bli helt förvirrade av all lyx :D

Lindas trädgårdsblogg sa...

mia: Fast jag har märkt att det inte är någon jätteruljans på ätandet. Jag tror inte flera fåglar vågar fram till bordet samtidigt. Då är det nog bättre med tre olika som sitter en bit från varann... Lycka till med nyårsmiddan!

crrly: Nja, nån fågel har rykt i höst, men jag har aldrig sett katterna hoppa upp mot fågelbord och talgbollar. Jag tror att de tar fåglar i skogen.

Anonym sa...

Jättefint fixat till fåglarna! Superlyxigt :)