fredag, december 09, 2005

Mer om fåglarna

Jag kan inte släppa mina fåglar! På hemväg från jobbet svängde jag förbi Gardencenter och de hade verkligen laddat upp med diverse tuber, fröhus och andra fågelmatsattiraljer. Det visade sig att jag ville köpa grejer för närmare 600 kr så jag lät bli. Det fick räcka med en kokosboll med jordnötter!

Katterna har varit ute så fåglarna har inte vågat smaka ännu.

De hade bland annat många holkar och tuber av ett märke som heter The best for birds. De hade valt ut en del fina grejer. När jag kollar sidan har de massor som är lite too much.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cool, jag undrar just om man kan göra en själv? Fast de kanske är billiga?

Lindas trädgårdsblogg sa...

Den kostade bara 39 kr, så det är frågan om det är värt det. Borde vara rätt lätt, blanda kokusfett eller talg kanske, tillsammans med osalta jordnötter, solrosfrön och kanske hampa. Sen får man komma på nån lösning för att inte sörjan ska rinna ut. Det kanske funkar om man bara sågar hål på ena sidan och gör hål på andra sidan när det torkar?