torsdag, december 29, 2005

Kungsbackashopping

Vi har bott här (mellan Göteborg och Kungsbacka) i fyra månader och det är först nu vi blickat söderut och upptäckt Kungsbacka! Det tar bara 10-15 minuter att köra dit. I förrgår var vi på Freeport. Det var lugnt och avslappnat. Jag gjorde inte jättemånga fynd men allt är ju lite billigare än i vanliga butiker. Sen vi var där senast så har de öppnat fabriksförsäljning av Rörstrand, Iittala, Hackman mm. Roligt! Vi saknar espressomuggar så vi shoppade på oss sex små Filippa K-muggar. Jag vet inte vad de kostar i vanliga butiker, men vi betalade 40 kr st. Den stora muggen kostade 109 kr och jag kollade i en vanlig butik och där kostade de 249 per par. Vi köpte även Iittala-glas som kostade 39 kr st.

Igår gjorde vi en sväng på stan (Göteborg). Crazy! Det var trångt, rörigt och stressigt! Svårt att fynda. Långa köer till provhytterna! Jag var inte ens till Nordstan utan gick i några butiker på Kungsgatan vid domkyrkan.

Idag åkte vi tillbaka till Kungsbacka för vi behövde byta en mugg som var sprucken. Sen åkte vi till Kungsmässan, ett köpcentrum med ca 80 butiker. De flesta kedjor är representerade plus att de finns några små och roliga butiker som t ex Raglady by Tara (snygga väskor och smycken). Nu har det varit ganska dåligt väder idag så jag tror inte de stora massorna gett sig ut för att handla, men för att vara en mellandag så var det otroligt lugnt och avslappnat på Kungsmässan. Expediterna hann hålla ordning på klädhögarna så det var snyggt och prydligt i reaställen. Och oj vad jag har shoppat! Det mesta på HM förstås och allt var inte på rea, men det mest otroliga är att jag lyckats hålla mig ganska bra vid en färgskala så jag tycker att kläderna går att kombinera ganska bra! Jag är lite imponerad över mig själv, för jag är verkligen inte bra på att köpa bra kläder. Mycket trevlig grej är när expediten i butiken ger beröm när man hittat snygga kläder! :-) Jag hittade till och med ett par stövlar till halva priset. Men några byxor eller jeans har jag inte hittat. Och det är så jobbigt att prova. Nu är inte det här en modeblogg så jag besparar er bilder :-)

Inga kommentarer: