lördag, december 10, 2005

Nobelmiddagen

Jag kollar på Nobelmiddagen och min uppmärksamhet dras självklart till de vackra blå perennerna som står på borden. För visst är det riddarsporre de dukat med? Det skulle kanske kunna vara Kinesisk riddarsporre? Rätta mig om det är fel! Här är en bild med en glad Anitra Steen och Robert J Aumann, Nobelprostagare i kemi.

Långa stunder satt hon och såg närmast besvärad ut i TV, trots att hon hade prins Carl Philip på sin andra sida. (Kan ingen be prinsen att byta frisyr. Jag vill inte ha en prins med backslick.)

Det mest spektakulära var nog den blomsterprocession som var i början av festen. Jag fick bara med en bild, men fler finns att beskåda på svt.

Tankarna gick till Elsa Beskow!

Och här är ett litet dukningstips om man har gott om plats på matbordet. Lägg en spegel som duk och dekorera med blommor, så skapar du illusionen av en damm!

Och till sist en bonusbild på vår kronprinsessa. Vilket vackert halsband! Tyvärr fick jag inte med att hon hade på sig ett brosch med sin pappa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blommorna ser verkligen ut som kinesiska riddarsporrar. Vet inte om det finns någon snarlik. Nyansen på blomman är ju exakt!

Anonym sa...

Håller med Annica - det ser onekligen ut som riddarsporrar!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Visst kan det vara kinesisk riddarsporre? Den måste jag bara ha, färgen är hur intensiv som helst. Jag försökte så den när jag bodde i förening, men jag glömde bort sådden. Jag är värdelös på att så!