lördag, december 31, 2005

"Mitt kreativa rum"

Är det fler som har det så här?

När golvet i källaren är klart ska kartongerna ner så vi får plats att måla och riva upp golvet. Sedan ska detta bli ett "kreativt rum"! Det är förstås Ernst i Nya rum som fått mig att kalla det så. Han gjorde om ett vardagsrum nu senast och det där hopfällbara bord/skåpet var faktiskt inte alls så dumt. Vore kul att ha plats för en massa pryttlar som man sen bara kan stänga in om det blir för mycket.

Här finns andra rum att inspireras av:
Kicki G´s syvrå
Elwas pysselrum
Tettis pysselhörn
Ilbloggo-Hannas craft corner

Och när jag ändå är och surfar bland pysslare och sömmerskor så måste jag bara ge några fler länktips. Otroligt vad duktiga människor det finns! Jag blir helt matt!

Mer ilBloggo-Hanna
Alexandra Brinck
Lena H (klicka på kreativt)
Clara Martinsson

De där kartongerna längst upp i inlägget... De kommer att gå genom en skoningslös omgång a la Rent hus. En hög kastas, en hög till välgörenhet och ev en hög till loppis. Förutom det som ska sparas då. Dawna, kom och hjälp mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År!! :) Är era katter också räda för när det smäller? Vår lilla kise ligger under soffan eller sängen och trycker och morrar.. Men förra året kom hon fram lite mer och var inte lika rädd. Jag hoppas det går ännu bättre i år :) Men man vill ju inte lämna dom små liven när dom blir rädda.. Hoppas du får en mysig nyårsafton.

Anonym sa...

Gott nytt år och lycka till med kreativitetsrummet! Ska bli spännande att följa utvecklingen!

Anonym sa...

Hej, roligt att du blir inspirerad av mig, de andra länkarna var också roliga att kolla in. Jag älskar bilder av "kreativa rum", tror jag bloggat om det...hmm vänta.

här:
http://www.ihanna.nu/blog/?p=162

Gott nytt år!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Camilla: Våra katter är ganska coola, men nyss smällde en raket utanför och visst reagerar dom.

Husmusen: Ja, det är ett kul litet projekt!!

ihanna: Jag upptäckte precis din blog och jag är verkligen döimpad av din uppfinningsrikedom! Kul med din länk. Man blir ju helt sjuk att se hur en del fått till det!

Gott nytt år alla läsare!

crrly sa...

Jag är så stolt över att vi har rensat massormassormassor! Gett bort mängder till en karl som har andrahandsaffär och som åker ner till forna Jugoslavien flera ggr/år, känns jättebra.