söndag, december 04, 2005

Berså och Adam

Jag är väldigt förtjust i porlin från 50-talet. I ett reklamutskick från Josephsons i Göteborg såg jag en gammal bekant liten kopp. Faktiskt. Gustavsberg har börjat producera Berså igen!


Likaså Adam. Båda kopparna är formgivna av Stig Lindberg.

Det här tycker jag om. Jag gillar när god design blir tillgänglig och inte bara nåt för dem som har råd eller är inbitna samlare som vet precis vart de ska leta.

Via Hushållsporslinsfabriken i Gustavsbergs hemsida (där jag också lånat bilderna) hittar du återförsäljare till kopparna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst skall du döpa om till Lindas hus & trädgårdsblogg. Kul som sjutton med renoveringar, inredning, konst osv. OCH trädgård :)

Anonym sa...

Åh, vilka fina koppar!

Anonym sa...

Åh va' nostalgisk jag blev nu! Berså påminde mig om sommar hos mormor för lääänge sedan.