lördag, december 31, 2005

Gott nytt år!

Årets roligaste: Drömmen om en egen trädgård går i uppfyllelse!

Årets köp: Huset!

Årets besked: I början av juni fick jag besked om att mitt vikariat blir en fast tjänst. Skönt!

Årets stress: Augusti då vi gjorde om nästan hela lägenheten inför försäljning, sålde lägenheten veckan därpå och flyttade veckan efter, samtidigt som jobbet började och jobbet är alltid stressigt i augusti. Januari, maj och december bubblar, men augusti toppar.

Årets avkoppling: Vi tog en kortvecka i Tandådalen med hotell, hotellfrukost, skidåkning hela dagarna och restaurangmat på kvällen! Precis vad vi behövde just då.

Årets upptäckt: Carvingskidor! Utförsåkandet har haft uppehåll ett par år sedan vi flyttade till södra Sverige och innan det så åkte jag mest telemark. Med carvingskidor kan man uppskatta flacka backar!

Årets irritation: Allergiska reaktioner.

Årets farväl: Gröna rum.

Årets färg: Turkos!

Årets klipp: Gräsklipparen som vi fick till ett oförskämt rabatterat pris!

Årets perenn: Alunrot (ok, den vann redan 2003).

Årets bär: Björnbär, vi har en taggig buske på baksidan som jag ätit av i höst.

Årets doft: Kaprifolen vi möttes av när vi flyttade in i augusti. Man kände sig verkligen välkommen!

Årets känsla: Hemkänsla!

Gott nytt år alla vänner och såna som jag känner och bloggare jag lärt känna. 2006 kommer att bli ett bra år!

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Att det är så roligt att läsa listor, älskar det!

Linda K sa...

Gott nytt!

Anonym sa...

Carvingskidor.. åhh.. vilka underbara skidor :)Önskar jag hade kommit iväg på lite skidåkning, det hade behövts för själen :)
Hoppas ni hade en mysig kväll igår.

God fortsättning!

crrly sa...

Jättekul att läsa! :)