lördag, januari 21, 2006

Växthusbygge - ett förvandlingsnummer

Jag har börjat läsa forumen på Odla. Där hittar jag hur mycket spännande som helst (t ex fröpärmen i inlägget innan). En av deltagarna, Pisanggoreng/André hade en gammal kåk på tomten:
De fick en bra idé:I april förra året började dom riva. Och redan i somras hade de hunnit få detta läckra växthus/uterum:
Jag är helt fascinerad! Dels över att de kommit på idén, men också över det slit det måste inneburit! Det är åtskilliga tegelstenar i det där huset! André berättar att det inte tog lika lång tid som de hade räknat med. De måste ha varit otroligt flitiga! Man kan följa hela bygget här.

Kombinationen sten eller tegel och glas är otroligt snyggt. Tydligen är det också väldigt bra för klimatet inne i växthuset.

Uppdaterat: Jag frågade André vad huset använts till. Under 20-talet och förmodligen fram till 30-talet var det bostad och senare har det varit någon slags verkstad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Riktigt fint!

Anonym sa...

Vad fint det blev när man kunde använda det gamla huset. Ett sånt skulle jag inte alls ha något emot att ha :-)

Henke sa...

Väldigt fint resultat!

Diana61 sa...

Vist var detta ett underbart bygge? Jag har läst hela denna story för en tid sedan och skrev lovord till dom redan då. Jag skulle ej säga nej till detta bygge.