lördag, januari 14, 2006

Jippi, en julros!

För några dagar sedan regnade vintern bort och nu är trädgården grå, brun och lite grön igen. Jag gick en runda för att se om jag hittade något intressant. Och där stod den mitt framför näsan. Julrosen!!


När jag bodde i föreningen så var jag galen på att köpa plantor och köpte bland annat en julros som var ett så härligt vårtecken i rabatten. Den, liksom de flesta andra plantor, lämnade jag kvar (den gillar t ex inte att bli flyttad). Har under hösten varit nära flera gånger att köpa en julros till den här trädgården, men har behärskat mig. De är ganska dyra. Och så hittar jag en planta här! Jag tyckte mig se en liten knopp på gång och hoppas att det blir en blomma av den.

Läs mer om julrosen på odla.nu ->

2 kommentarer:

Anonym sa...

Julrosor är underbara. Satte 3 st förra sommaren. Måste nog ut och kolla i rabatten om de är på gång! Jag har en vit klassisk och 2 gröna. Jag är sjukt förtjust i gröna blommor. Måste nog skaffa någon rosa ockå när jag tänker efter, förutsatt att de jag har nu har klarat vintern....

Lindas trädgårdsblogg sa...

Den julrosen jag hade i föreningen hade ljusgröna blommor! Den såg knappt verklig ut. Superfin!