torsdag, januari 27, 2011

Mera loppis

Nu har jag snart scannat genom alla loppisar jag känner till i västra Göteborg och neråt Kungsbacka. Fast... alla letar samma saker, så några mängder av retrofynd gör jag väl inte. Nån liten grej här och där. Har köpt en antik spegel som någon målat om till gult! Hur det nu ska gå att ha en spegel i barnrummet på den höjden. Se vad sur sonen blev när jag ajabajade när han gungade på spegeln...

Pallen under är också ett loppisfynd jag gjorde för nåt år sen. Den är klädd i nåt gammalt vaxtyg. Gillar den jättemycket och har använts massor

Elmer fortsätter träna. För ca två veckor sedan släppte han taget och i lördags gjorde han sina första fotförflyttningar. Det har blivit några enstaka steg (och sen bump i gumpen) efter det, men det tar nog ett tag innan det klickat riktigt. Men han är SÅ duktig. Leker med bilar som brorsorna gör (med ljudeffekter) och petar ner legogubbar i legobilarna.

Ja, det är mycket lego och bilar här hemma (grabbigt?), men jag försöker ge barnen många möjligheter till lek och olika typer av aktiviteter. Här bekantar sig Elmer med brorsornas dockor. Nu har jag kommit på hur jag ska göra med knopparna på byrån. Återstår bara att se om det blir något av idén. Vet du var man kan köpa färdiga bokstavsknoppar så säg till. Jag har inte lyckats hitta några köpes. Vill du se fler bilder från pojkarnas rum kan du kolla här.

4 kommentarer:

Lena sa...

Min plan att loppisshoppa denna vecka har ju gått åt skogen i och med virusanhopningen :(
Nästa vecka ska jag!

Anette sa...

Vad fin spegeln blev på väggen! Du är bra på att fynda! Ska vi inte göra det snart igen? Tänk var det går fort med dom små för resten!

Lotta Sultan sa...

jättefin spegel och pall. och barnet är inte fy skam heller!
hur gammal är han?
tidig?
jag vet att det finns nåfon loppis i lindome på onsdagar.
men var? vet du det?

Lindas trädgårdsblogg sa...

Lena: Nytt försök nästa vecka!

Anette: Gärna!

Lotta: Japp, Johanneshjälpen på Elementvägen, du svänger av vid samma rondell som till Lindome centrum. Det är skyltat. Det är öppet onsdag, torsdag och lördag. Man ska nog ha flyt om man ska hitta nåt, men jag har fyndat lite allt möjligt där. Textilier, skidor, leksaker och småsaker till köket mm.