onsdag, januari 05, 2011

Maskinparken

Ska skriva ett längre inlägg om bakmaskinen snart. Tills vidare ska jag visa vad duktiga människor i min närhet gjort. I höstas när mamma var här gjorde hon ett överdrag till assistenten (den högra). Sen fick vi ju ett schabrak till i julklapp och symaskinen kom fram och tanken var att jag skulle sy ett överdrag till den också. Dock hände inget så min man tog saken i egna händer och gjorde överdraget till vänster. Ser nu att jag lyckats vända överdraget fel väg så att sömmen syns. Han var inte så nöjd med vecken... men vad gör det! Toppen ju!

Så här ser det ut under:Frågan är hur ofta assistenten kommer att användas i fortsättningen...?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Heja K, Du är riktigt duktig med symaskinen. Ha en skön trettondags helg! mlj

Vikkan sa...

Härligt att även en karl vågar ta saken i egna händer och trä en symaskin! BRA JOBBAT! :-)

Anngus sa...

Now we´r talking pyssel!
Helt i min smak. Jag vill också sy maskinöverdrag

Anette sa...

Snyggt å prydligt!/ Villa Lyckebo

Erika sa...

Vet att din man är händig men wow han kan sy med. Nu kommer S få känna färg.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nu råkar det ju vara hans symaskin!