söndag, januari 23, 2011

Laddat

Har laddat vitrinskåpet med loppisvaser så jag kan ta hand om små buketter av vårblommor. Snart så... :-)

Eller... inte riktigt än då. Snön är kvar hos oss, men pulkorna har inte blivit använda på ett tag, pulkabackarna är så isiga...Fast här är ett tecken på att vi går mot ljusare tider...Solen når upp över träden och lyser på vår baksida!

Och den där avslöjande vårsolen kommer in till oss vid lunch! Amaryllisen (andra blomningen) håller på att tackla av...

Till sist en bonusbild på ett loppisfynd som visade sig matcha köksgardinerna. Min svärmor har varit här i veckan och jag har unnat mig lite egentid. Och vad gör jag? Går på loppis! Jag som jämt och ständigt försöker rensa bort och så hittar man grejer att fylla på :-)


5 kommentarer:

Iréne JB sa...

Det är ju för att det är så kul med loppisar! Jag bukar dock ta med mej lite när jag åker till second hand-butiken och lämna in. Åsså har jag liksom legitimerat det där inköpet jag gör sedan :)

Lena sa...

Jag vill också gå på loppis. Jag tror det får bli veckans mål! Och jag ska bevisa det i bloggen. Så det så. :)

Superfina vaser!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Irene: Smart att ta med sig samtidigt :-)

Lena: Det ser jag fram emot! Det var längesen jag var bort till Gamlestan och Kviberg. Där kunde man fynda förr i alla fall!

Anette sa...

Var är tuppen undrar jag? Efterlyser en bild på denna stolta gestalt!! Lite loppis snart igen kanske kan skingra mitt dystra sinne... Är toknöjd med mina fynd men har inte hunnit/orkat fota dom. Fint med en blomma på varje!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Anette: Vill du se tuppen?! Det ska jag genast ordna!!!