lördag, januari 29, 2011

Vinterfåglar inpå knuten

Inte inpå våran knut i alla fall! Har bara sett några talgoxar och en blåmes hittills idag, fast jag kollar ju inte hela tiden.

Vad snackar jag om? Jo, Sveriges ornitologiska förening har fågelräknarhelg och vem som helst kan vara med och räkna fåglarna som besöker foderautomaten.

Vad föreställer bilden? Jo, ett mindre lyckat pyssel som jag och grabbarna gjorde i höstas. Vi hittade den i en pysselbok med Pettson och Findus. Efter att fågelmaten tog slut har jag inte fyllt på, för den har en förmåga att samla vatten vid tö och regn. Men fåglarna behöver ju vatten också.

Räknar ni fåglar den här helgen?

4 kommentarer:

Erika sa...

Nej inte jag men katterna räknar dem säkert jämt. Jag har fyllt på med mat till dem iaf.

Anngus sa...

Fick inte heller ihop så många.
En talgoxe, två blåmes, en koltrast, en rödhake och en skata

Nattsyster sa...

Fräsig frö-automat!

Lotta Sultan sa...

har räknat och fått ihop några stycken. men som du säger...man kollar ju inte hela tiden.