måndag, januari 24, 2011

Gardinerna

Jag antar att ni "dör" av nyfikenhet vad det blev för gardiner i vardagsrummet efter att julgardinerna plockades ner? :-)

Jag håller på att testa mig fram. Köpte vita våder som jag sytt till i rätt längd och så köpte jag virkade dekorationer på Ikea som matchar mattan vi har. Tanken var att jag skulle sprida ut dessa på gardinerna... men det blev inte bra. Jag testade i stället att sätta dem på rad:

Sen har jag testat att låta vara helt utan (trist?). Och nu testar jag med en liten blomma på varje panel. Så kanske det blir. Ångrar att jag inte valde våder med lite färg. Men vitt ska ju funka till det mesta. Kan ni inte ta bilder på era vardagsrumsfönster så man får lite inspiration!?

Att dekorera gardinerna med riktiga grytlappar är annars ett kuligt återvinningstips.

2 kommentarer:

Maria sa...

Skönt med vitt på ett sätt. Våra vardagsrumsfönster är utan gardiner, så någon gardininspiration kan du inte få av mig tyvärr...vill ha in maximalt med ljus.
Jag tycker att det blev roligt med den virkade dekorationen, både med en och flera på rad.

Anonym sa...

Tycker att det var jättesnyggt med 5 på rad:-))

MVH MLK:-))