onsdag, april 04, 2007

En härlig plats att vara på (trädgårdsmässan)

De senaste åren har det blivit väldigt populärt att inreda i trädgården, med kuddar och möbler. Det ska bli ombonat och mysigt och en plats att njuta av sitt sällskap och sin trädgård.

Tidningen Drömhem & Trädgård har verkligen tagit fasta på det. Jag har ju redan visat växthuset. Här är deras övriga monter.Tänk att ligga i den soffan/sängen en solig varm sommardag! Fast praktiska jag tycker det ser jobbigt ut att behöva bära ut och in en massa kuddar varje dag, men men. Mysigt, visst är det. Segelduk är också ett poppis sätt att få skugga.

Det är dukat till fest. Det är ett väldigt speciellt franskt porslin som såg handgjort och oregelbundet ut. Kolla den fina bordsdekorationen. Växthuset skymtas i bakgrunden. En trevlig krukväxthållare för den som har ont om utrymme. Fint med de mönstrade krukorna. Man får dock tänka på att vattna ofta när man har så små krukor. En närbild på ett hjärta som hängde på ställningen.De här underbara kloten stod jag och höll i... men de var för tunga för mig att bära både fysiskt och ekonomiskt. Oj vad fina de var...Rost är vackert. Istället för armeringsjärn kan man köpa särskilda färdigrostade spaljeer med ljuvliga rosdekorationer på...Till sist en bild till på växthuset (som jag glömde gå in i, skandal!!!!). Spaljén syns till vänster i bild.
Inredningen stod Viggbyholms blommor för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst var växthuset i Drömhem o trädgårds monter underbart! man kunde visst lämna bud på det om man ville. Jag vet inte om jag vill ha växthus, eller vill och vill, det handlar mest om att orka tror jag... Jag ska prova med ett billigt o plast i sommar från typ ÖB så får vi se hur det känns.

Lindas trädgårdsblogg sa...

helena: Jag har ju precis invigt mitt rustaväxthus! Riktigt behändigt, jag kan stå raklång i det och det har tre breda hyllor. Jag utnyttjar bara en knapp hylla än så länge. Sen när sådderna ska skolas om behövs nog utrymmet. Det blir väldigt varmt på dagen. Skulle behöva frostvakt om nätterna men jag kör med fiberduk och filt. Det funkade i alla fall i natt när temperaturen gick ner till minus 4. Visst är det en del meckel med ett riktigt växthus. Det ska hållas rent och så. Jag tänkte att jag väntar nåt år så får vi se hur mycket arbete det är med trädgården i övrigt. Plus att man hinner spara pengar till det växthus som man vill ha!