måndag, mars 05, 2012

Perlit, vermikulit och fiberduk - billigt!

Jag har lagt upp en gadget här i högerspalten och ser att pallkragar och betong är populära inlägg här på bloggen. Dessa sidor kommer väldigt högt i Googles sökresultat när man söker på de orden. Ett annat poppis sökord som leder många besökare till min blogg är perlit!

Skulle du hitta hit för att du är nyfiken på perlit så har jag ett hett tips! Min trädgårdskompis Sabina som driver bloggen Trädgården i fokus, har startat en shop där hon säljer tillbehör för frösådder jättebilligt. Hos henne kan du beställa en stor säck på 100 liter för 300 kr, eller små påsar om minst 5 liter för 6 kr/liter. Jämför gärna med priserna i vanlig handel...

Hon säljer även fiberväv av yrkesodlarkvalitet för 30 kr/meter (minst 2 meter).

Tipsa gärna dina så-vänner om detta!

Jag har skrivit om ett besök jag gjorde hos Sabina förra våren. Det var på en odlingsträff där hon visade sina imponerande odlingar i källaren. Om ni börjar följa hennes blogg nu får ni följa med på en riktig resa som hon kommer att göra. Hon och hennes man har nämligen köpt ett hus med 13 000 kvadratmeter tomt, där hon tänker förverkliga sina odlingsdrömmar om att bli självförsörjande på grönsaker! Spännande, eller hur?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för fint tips, ska absolut följa hennes blogg! Kram Hanna

Anna Vattenkanna sa...

Tack för tipset - ska hälsa på hos din vän nu!

Kram

Lotta 8`) sa...

Jisses - vilken trädgård din vän kommer att få/skapa, kan se äppellunden framför mig.... men samtidigt mycket men roligt jobb. Var inne och tittade butiken och hade etiketterna varit vita, hade jag slagit till direkt - billigt för så många, etiketter saknas ju alltid :)

Härligt att äntligen kunna starta upp säsongen och jag går och klurar på nya ideér men mest på min skogsbacke..... känns inte som om jag har hittat den röda tråden, skulle verkligen behöva få input och tips.
Ha det så gott, kram :)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Kul! tack för tipset, där ska jag kika in!

Ha det gott!
Annika

Lindas trädgårdsblogg sa...

Visst är det häftigt att ha möjlighet att förverkliga alla odlingsdrömmar. Ska bli kul att följa :-)

Alana Jamil sa...

Hej, jag snubblade också över det här när jag letade efter perlit. Nu är det ju ett tag sen du skrev detta inlägg, men länken till shoppen fungerar inte längre. Vet de om den finns kvar så att man kan få tag på det på annat sätt eller drivs den inte längre?