söndag, oktober 29, 2006

Idag är det ettårsjubileum

Idag har det gått ett år sedan jag började blogga. Tack för all positiv respons jag fått under året! Det är så himla roligt att lägga upp sina bilder och planer och funderingar när ni responsar så bra på det jag lägger upp. Tack, tackeli tack!

Eftersom jag inte kunde fota idag medan det är ljust så fotade jag lite igår. Försökte ta bilder från samma ställen som i fjol , vilket var lite svårt ur minnet. Men här är några jämförelsebilder som är tagna 30 oktober i fjol och 29 oktober i år. Ljusförhållandena var helt olika under fototillfällena (direkt ljus igår och diffuserat ljus i fjol), men visst syns det ganska tydligt att det var mer schwung i höstfärgerna i fjol! Det beror på de varma nätterna som varit. Det blir mer höstfärger om det är kalla nätter (läste jag på Odla). Det är först i helgen som det varit riktigt kallt (-0,4 hos oss... okej, sååå kallt har det ju inte varit, men det är skillnad mot innan). Det går alltid klicka på bilderna för att se dem större.

Magnoliaträd och köksland 30 oktober 2005:29 oktober 2006:Utsikt 30 oktober 2005:29 oktober 2006:Framsidan 30 oktober 2005: 29 oktober 2006:Baksidan åt norr 30 oktober 2005: 29 oktober 2005:Baksidan åt söder 30 oktober 2005: 29 oktober:Den nyplanterade skuggrabatten 30 oktober 2005: 29 oktober 2006: När som helst kommer min ena lillebror med hela sina familj och hälsar på för första gången! Igår möblerade jag rummet som jag slitit med och målgruppsanpassat det för gästerna som ska sova där. Så fiiiint det blev!!

Ha en bra vecka!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
visst är det kul när man har bloggat ett år och kan gå tillbaka och titta.
Fina bilder!

Moni sa...

Grattis på 1-årsdagen!
Jag gillar verkligen stämningen i din blogg och att du är så himla generös med bilder på vad som händer i trädgården!
Kram Moni!

Anonym sa...

Grattis på 1-årsdagen, visst hinner det hända enhel del.

Anonym sa...

Grattis till 1-årsjubileumet! Det är alltid kul att läsa din blogg om dig och din trädgård =) Visst är det mycket grönare höst i år och så har vi ju löven kvar längre än i fjol, kanske därför man upplever hösten som extra vacker i år. Men så fin din skyggrabatt har blivit! Jag gillar ju penningblad och alunrot (tror jag att det är?), en vacker kombination.

Petra sa...

Grattis grattis!!

Anonym sa...

GRATTIS på 1-årsdagen!!!!!
Vad bra att du tagit "samma" bilder ett år senare, jättekul att se förändringarna och skuggrabatten!!!
Jösses, vad den har vuxit!!!

Anonym sa...

Hipp hipp hurraaaa!

:sericea: sa...

grattis!
ni har ju för fan fortfarande sommar där nere, det ser ju hur grönt o fint ut som helst. :o)
här har det varit jättefina höstfärger o sista bladet hänger på sniskan nu när det var 0-gradigt imorse. hua!

Maria sa...

Grattis till ett år som bloggägare.
Ha det bra!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack alla er för alla grattis och hurrarop!!