fredag, oktober 13, 2006

Äntligen fredag!

Efterlängtad helg! Här kommer några bilder från i eftermiddag.

Pernille Poulssen slog ut till sist. Lika vacker nu som i juli.
Favoritmotivet just nu, aster och kärleksört.
Så här ser idegranen ut på nära håll. Den får röda giftiga bär.
Nu börjar det synas vilka träd som jag ringbarkat tidigare i höst. Röjning här får bli ett projekt i vintern.
När jag röjde bland buskarna framför huset så kom det här fågelbadet fram. Nåt roligt skulle man göra av detta hörn på tomten. Eventuellt ett vattenspel liknande det som Maria i Söderläge gjorde på Gotland?
Hoppas ni får en skön kväll och trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker ros. Visst är det väl häftigt när det börjar blomma om i oktober.

Anonym sa...

Du kan ju se skillnaden på mina och dina astrar på min blogg.
Härliga bilder du tagit

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken kanonöverraskning! Läste länken till vattenspelet på Gotland, ett sånt måste ni absolut göra av den där "dammen"!

Anonym sa...

Vattenspelet från Söderläge är jättefint. Har haft det i bakhuvudet sedan jag såg programmet :) Någon gång skall jag fixa något liknade. Maken ruttnar på alla mina projekt - så jag får gallra och presentera allt lite glesare :)