onsdag, oktober 04, 2006

Andra bullar

Jag köpte jäst på hemväg för jag tänkte baka kanelbullar. Väl hemma gick jag istället ut och började beskära fler buskar. Det bidde inga kanelbullar på kanelbullens dag!

Jösses vad det blixtrade igår då. Mitt under Äntligen hemma (jobbig krock med Gilmore girls, jag zappar) så blixtrade det till utanför fönstrena samtidigt som det dundrade och flimrade till i det elektriska. Undrar vart den blixten slog ner?!

Förresten så känns trädgården helt konstig nu med alla glesa buskar. Jag försöker intala mig att löven faller snart och att det ändå kommer vara full insyn snart. Jag har ändå inte kommit till de här buskarna: Jo syrenen längst till vänster, den var halvdöd så den har jag gallrat. Men buskarna till höger om den höga thujan. Dvs härvan av rosentry, gullregn och schersmin. Jag har ännu inte sett stammen på gullregnet! Jag har mest gallrat buskarna borta vid skjulet. Samt buskarna nedanför altanen.Bilderna är tagna i juni!

Inga kommentarer: