lördag, oktober 07, 2006

Fint besök + dagens bilder

Idag har Husmusen varit och hälsat på! Jag bjöd på te, scones och lemon curd. Mums!
Husmusen var lika go och trevlig som man kan tänka sig! Vi hade en himla trevlig eftermiddag. Dagen till ära hade jag köpt ett bollkryss som fick stå vid infarten nere vid gatan. Krukan är gjord av gummidäck och kommer förhoppningsvis att hålla i vinter.Det blev ju riktigt soligt och varmt idag igen (fast det har kommit ett par skurar också). Här är några fler bilder som jag tagit idag. Här solar aster och kärleksört tillsammans.
Mer aster. Ett tips. Skaffa en massa astrar. Man blir så himla glad för det lilla som blommar i oktober!Jag fick tag på lite gatsten och har äntligen fixat kanten på min rosrabatt. Tyvärr räckte inte stenarna runt hela rabatten. Måste fixa fler stenar, för det här var ju himla gulligt!Rosenskärorna har varit fina från slutet av juni fram till den här veckan. Nu har dom lagt av. Gladiolusarna är också slut. Rosorna är fortfarande i knopp.

Jag tog in en bukett. Både den höga och låga astern, lite berberiskvistar och vitbrokig kornell.Buketten blev nog för stor för min nya vas som jag köpte på loppis för några veckor sedan.Samtidigt som jag köpte den här lilla skålen...
Hoppas ni alla haft en bra dag och får en skön kväll!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad många fina foton - det ser ju verkligen inte helt fel ut att komma och fika hos dig! :-D

Minne sa...

Så vackra blommor du visar. Så kul att fika med en boggvän. Jag har lämnat en utmaning till dig på min blogg. Håll till godo. Tyvärr blev texten helt komprimerad i publicerat skck. Ska se om jag kan ändra det.Trevlig helg;)

Anonym sa...

Aha, storfrämmat?! Vad fin rabatten blev med gatstenen. Och vilka fina astrar!! Jag har försökt med astrar men rådjuren älskar dem, så det gick ju inte:( - Vilken söt vas du hittat!

Lindas trädgårdsblogg sa...

linnea: Jag har sconessmet över! Funderar på att grädda en omgång till ikväll, vill du haka? ;-)

minne: Ja det är himla spännande att träffa nån man bara känner via text! Tack för utmaningen, men jag passar...

anneli: Storfrämmen, verkligen! Ja, jag gillar verkligen gatsten! Vill ha mer gatsten! Aster och rådjur? Jaså, här är det ju massor med rådjur (ok, i höst har jag ännu bara sett en), men inte äter de astern? Vad synd att astern inte fick vara i fred hos dig.

Moni sa...

Jättefina bilder på blommorna som vanligt och KUL att du fikar med bloggkompisar! Jag förstår att ni hade trevligt! :)

Anonym sa...

vilken ära att få fika med självaste husmusen.
själv har jag haft äran stt fika tillsammans med min son - kaffe o kanelbulle.
vilka fina blommor, kul att ha lite blommor kvar i trädgården så att man kan göra egna buketter. själv har jag bara astrar kvar och en och annan tusensköna som börjar blomma på ny kula.

Anonym sa...

Såååå fint med gatsten. Det är synd att det numera är så svårt att få tag i. I alla fall här i Borås. Kommunen sålde förut, men har slutat.... Skitsnyggt är det i alla fall!

Lindas trädgårdsblogg sa...

moni: Det var mitt första bloggfika! Gör det gärna igen :-)

cia: Inte så dumt det heller låter det som! Hos mig är det väl också bara astrarna som blommar... och kärleksört.

annicab: Visst är det fint! Nu fick jag tag på några överblivna, men jag tror bestämt att jag sett såna stenar i nån markläggningskatalog, typ Benders. Så visst ska det gå att köpa ändå?