onsdag, oktober 18, 2006

Gunnels gröna om tulpaner

Ikväll var det ett underbart avsnitt av Gunnels gröna. Gunnel besökte Maritta i Simrishamn som har en trädgård med blommande äppelträd, buxbomhäckar och MASSOR av tulpaner! Tänk vad tulpanfint man kan få när man har murar runt trädgården. En riktig romantisk drömträdgård hade hon. *sucka*

Och nu vet jag var Maloppa fått sitt namn, hon är ju en Praktmalva!

Man kommer att kunna se programmet på webben. Om du gillar lökar så måste du kolla!

Till sist ett litet citat från Maritta:
"Trädgård är väntan och längtan och lite kamp."
Snart är det vår igen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda!
Du säger, att snart är det vår, visst är det så men den hårda vintern måste vi passera först. Jag vill bara kommentera att första snön har börjat falla hos. vi hade lite + grader men, det känns att täckbyxor måste plockas fram. Frostiga hälsningar mlj

Anonym sa...

Ja visst var det ett underbart avsnitt. Jag missade det igår men såg det idag via webben. Vilken tur att man se det så för det hade varit synd att missa det. Man kan dock konstatera att vi inte riktigt har samma odlingsförhållanden...tyvärr men inspirerad kan man ju bli ändå. Jag är glad att jag satte en hel del tulpaner i höst. En sort som jag satt hade hon i sin trädgård! Då måste det nog vara en bra sort!

Anonym sa...

Det har tydligen snöat hos mamma o pappa inatt... Det känns som om våren är en bit bort! :-)

Anonym sa...

Jag blev så oerhört inspirerad av den söta trädgården, det härliga melonhuset och den jättetrevliga Maritta. Tror inte att programmet är tänkt för min generation egentligen, men även MTV-generationen kan väl behöva något småputtrigt och trevligt ibland. Tänkte genast kasta mig ut och plantera mina bortglömda tulpanlökar, men så såg jag att det var mörkt... Jäkla höst!

Anonym sa...

Fint program, nästan ännu häftigare förra gången med mannen som bodde på en berg på en ö. Han hade så sympatiskt sätt att tänka och ingen trädgård, som man fixar på en eftermiddag.

Anonym sa...

Äsch då, jag missade Gunnels Gröna, ska försöka se reprisen. Tyckte om förra avsnittet.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Märkligt, jag är helt säker på att jag svarat på era inlägg, men här finns ju ingen kommentar av mig. Jag måste ha skrivit fel bokstavskod så att den aldrig registrerades?

mlj: Jag noterar snöovädrena i Norrland och tycker det är förskräckligt! Täckbyxor, huvva. Här har vi kring 12 grader, väldigt milt och skönt!

helena: Det måste vara optimalt att odla mellan såna stenmurar i simrishamn. Men det måste bli jättevarmt på sommaren! Melonhuset såg riktigt mysigt ut!

ewa: Brr! Men det finns en fördel. Det blir ljusare när man kör på kvällarna.

maria h: Man längtar ju nästan tills man blir tant efter att ha sett det här!

hannele: Det var också ett bra program, men det här föll mig lite mer i smaken! Känner du till boken som han skrivit, Vildros och kaprifol?

anneli: Du kan kolla avsnittet på webben!