måndag, oktober 23, 2006

Efterbilder

Molnen har legat tunga idag och när jag kom hem hade det redan börjat skymma. Det var svårt att hålla still kameran, men här kan man hyfsat se vad jag gjorde igår.Rosenkvittenbuske med lungört runtom. Även vintergröna, men det syns dåligt. Hoppas de växer till sig, det ser lite trött och tråkigt ut nu. Betongplattorna är bara provisoriskt ditsatta, det krävs bättre underlagsarbete.

Här kan man se från andra hållet. Vad tror ni om två formklippta idegranspelare, ca en meter höga? Typ som grindstolpar på var sida om öppningen. Ett annat alternativ vore en klematis- eller rosenportal... Får ni andra idéer så hojta till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En vintergrön port är väl bra om du har tänkt att använda "utgången" på vinterhalvåret också? Då kanske idegranar passar - men jag vet inget om sådana...

PS. Imorgon börjar jag jobba igen...

Anonym sa...

Toppenidé, idegran blir väldigt täta fina pelare, men tar några år. Plattorna skulle jag kanske flytta till roligare snett schack-mönster..

Lindas trädgårdsblogg sa...

annelie: Hm, den där öppningen använder jag mest för skottkärran. Och gräsklipparn. Öppningen ovanför slänten använder vi ju faktiskt mer som en entré... det kanske blir för flådigt?! Hoppla, jag måste ringa dig hör jag! Grattis och lycka till!

hannele: Jag tycker det är jättesnyggt med idegran, men jag förstår att det tar ett tag... men någon gång måste man ju börja! Vi får se hur vi gör med markläggningen. Kommer nog inte göra nåt förrän efter släntbygget. Tack för ditt tips!