tisdag, februari 28, 2006

Till er pysslare

I helgen är det svenska stämpel- och scrapmässan på Dergårdsskolan i Lerum. Jag sysslar inte med sånt, men blev i helgen introducerad i stämpelkonsten. Min kompis grannes syster säljer nämligen motivstämplar via sitt företag Pysselmyran. Hon har stämplar som man sätter kardborre bakom och så fäster man fast den på en kloss när man stämplar. Tar väldigt lite utrymme. Pysselmyran kommer att vara med på mässan.

Med en massa fantasi och material kan man göra väldigt söta kort.

Gör ni egna kort?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul! Jag älskar också att göra kort, men har för många fokus så jag hinner aldrig sätta mig ner och bara skapa... vilket jag drömmer om. Hmm, måste nog ta mig i kragen och stilla min kropp lite. Kanske skulle man beställa en fin stämpel för att komma igång ;o)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Stämplar är bra för då kan man massproducera!!! Men man behöver ju lite fantasi för att få en personlig touch. Kolla gärna på Magnolia stämplar för fler mönster.

Diana61 sa...

Jag gillar denna typ av pyssel, stämplar och scrapbooking, kort tillverkning mm. Jag har en del stämplar och har gjort några kort. Himla kul.