fredag, februari 03, 2006

Efter Gröna rum

Man går ju minst sagt och väntar på vad det är SVT hittar på efter den tragiska nedläggningen av Gröna rum.

Den här annonsen har legat uppe ett bra tag. SVT söker folk med problem i sina trädgårdar, som man löser tillsammans med en "trädgårdscoach". Har vi hört den programidén tidigare?

Sedan läser jag att de även ska starta ett inspirationsprogram för människor som saknar egen trädgård, Lilla täppan.

Under höst och vinter kommer Gunnel Carlsson att sända ett reportageprogram som heter Från polcirkeln till Österlen.

Mer information lyckas jag inte skaka fram ur SVT:s hemsida. Men det känns ju onekligen som att SVT tappar Gröna rums stora målgrupp, amatörodlarna. De som hållit på ett tag och kan jättemycket och som suger efter ännu mer kunskap. Men men. SVT kan ju inte vara helt döva för alla mail och all diskussion som pågått sedan det blev klart att Gröna rum läggs ned. Det som kommer kanske även fångar den målgruppen. Den som lever får se.

I TV4 läser jag att Ulrika Eriksson blir ny programledare för Äntligen trädgård. Hon är uppväxt i en trädgårdsmästarfamilj och gillar inte att vattna på sin altan, läser jag. De fortsätter pröva nya programledarkort i det programmet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte funderat på en TV-karriär? Du skulle passa perfekt på en sån grej med dina trädgårdskunskaper.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Du är rolig du! :-D Jag ställer själv orimliga krav på programledarna att de ska vara trovärdiga och kunniga. Själv så har jag inte så mycket egenupplevd erfarenhet för att jag ska tycka det skulle räcka, plus att det krävs en hel del av en (journalistiskt) för att man ska funka som programledare! Men tack för smickret! :-) Du då? Har du nåt litet designprogram på gång för TV? :-)