fredag, februari 03, 2006

Jag gick på den lätta!

Ikväll gick jag och hämtade mitt bokpaket från Odla och bokklubben Hem & trädgård. Jag köpte:

Trädgårdskonstens historia av Penelope Hobhouse. En jättetjock bok som beskriver trädgårdar i antikens Grekland, muslimska länder, Kina, Japan, Amerika, Europa mm. Det är många gamla skisser och målningar av trädgårdar. Jag kan inte svara på ännu om det här är en bok jag kommer att ha användning av.



Betongprojekt för hem och trädgård av Leif Qvist. En handbok om att gjuta i betong, allt från ljusttakar till plintar och bänkar. Bänken var snygg!






Vår trädgårdsbok av Christel Kvant och Inger Palmstierna. Ännu ett praktverk! Har bara hunnit bläddra lite lätt, men fastnade bland annat i kapitlet om trädgård i sluttning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Betongprojekt... vill jag också ha. Verkar den bra ? Har inte bläddrat i den själv men det låter ju som något för mina framtida pysselprojekt.