lördag, februari 18, 2006

Formklippa idegran

Den dagen ett växthus pryder detta hörn av trädgården kommer dessa barrträd att ryka.

Det vänstra är en idegran och den högra är en en. Enen kommer aldrig att bli snyggare, så den kanske jag ska kapa med en gång (ångest). Idegranen är väldigt spretig och ful, men jag har blivit tipsad om att den går bra att formklippa och det vore kul att testa! Senvintern är en lämplig tid att göra det så det börjar vara hög tid att fundera hur det här ska gå till!

Inspiration hittar jag här:
Hanneles album om formklippning
Bildsökning på Google

Jag är ju inte direkt för figurer på djur och sånt. I min trädgård. Ett klot tänkte jag. Fast jag vet inte om det går att få till formen. Lyckas det kanske jag kan flytta trädet sen. Har läst att det är möjligt att flytta idegran. Som trädet är nu gör det ingen lycklig. Inte heller blir den snyggare av all snö som kommit på den i vinter!

2 kommentarer:

Linda K sa...

min fars grannar har en liten gran som dom har klippt som en boll. Jätteläckert. Som en klubba ser detut :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag undrar om det går att få till det ungefär så här. Det är så många stammar på min gran!