fredag, februari 10, 2006

Om sådderna

Jag har inte skrivit att temyntorna grott? Efter sju dagar flyttade jag ner dem till källare. De är så små! Jag har inte kvar några frösådder i köket, allting är flyttat till sval och ljus källare.

Idag var jag och köpte såjord och vermikulit, samt plastkrukor för nu är det verkligen dags att skola om pelargoner och sallad!

På söndag åker vi till fjällen och jag är lite nervös om sådderna ska klara nästan fem dagar. Jag har underbevattningsmatta så det finns i alla fall en möjlighet att det ska gå. Men de små temyntorna... Vi har anlitat en av våra snälla grannar att mata katterna och hämta in posten, men det känns lite mycket begärt att de ska ner i källaren och titta till mina sådder!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja, känner igen problemet.
Det är alltid lika nervöst den veckan man ska iväg och åka skidor.
Hur många småttingar klarar sig? Men måste faktiskt säga att för det mesta har det gått bra. (peppear, peppar...)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Mari i eslöv: Grannen kollade in sådderna och det var inte torrt när jag kom hem! Puh! Det funkar ju hyfsat om man inte har sådden över ett element som torkar ut extra.

Anonym sa...

Det låter ju bra att allt klarade sig!
Men visst har man hjärtat i halsgropen när man börjar spana in krukorna (nästan det första man gör). :D