onsdag, augusti 02, 2006

Rosrabatten

Rosgropen är verkligen en färgklick i min annars just nu så gröna trädgård. Att alla nysatta rosorna skulle blomma så fint redan första sommaren, det hade jag inte räknat med.New Dawn längst till vänster har 41 knoppar!! Fast blommorna är små och mycket vitare än jag trodde. Dessutom har jag ännu inte hittat något växtstöd som jag vill ha så jag har provisoriskt bundit upp den på en jätteful stolpe.

Leonardo snett framför har flera rosor som sitter tätt. Jättesöt form.

Queen Elisabeth har drunknat bland rosenskärorna. Otroligt vacker och stor ros.

Pernille Poulsen är största överraskningen. Köpt på Gekås för 39 kronor. Otroligt läcker rosa färg. Blommade för ett par veckor sedan och kommer nu med ett gäng nya knoppar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin rosrabatt du har! Du har fått till höjden jättesnyggt med Rosenskära & Gladiolus.

Anonym sa...

Grattis till fin rosenrabatt. Visst är det härligt med rosor som blommar nu. Jag har fullt i rabatterna. Men jag har ju mestadels remonterande eller ständigt blomande. Av mina dryga 100 rosor är bara en handfull (färre än 10 st) engångsblommande. Många av mina nyplanterade gula har börjat blomma. Gillade ju inte gula rosor förut - är HELT omvänd nu, de är så läckra så läckra!

Anonym sa...

Så fin din rosenrabatt blev! kommer ihåg bilderna på "lergropen" du hade i våras. Önskar jag hade haft mer gräsmatta att gräva upp men den lilla som är kvar, kräver maken att vara kvar - fast jag vill gärna gräva bort den....

Anonym sa...

Oj vad fint det blommar - redan! Där har du fått till det riktigt bra :-)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Det blev jättefint! Grattis! Rosenskära är så vacker, det är verkligen synd att den bara är ettårig... den liksom lyfter rosorna, snyggt komponerat.

Lindas trädgårdsblogg sa...

ronja: Ja nu ser det vettigt ut! I början av sommaren såg det konstigt ut, det var bara rosenskäran som syntes. Hoppas nu bara att gladiolusen hinner blomma. Jag var nog för sen med att sätta den.

annicab: Det måste vara helt fantastiskt hos dig just nu? Kan du inte ge oss en bildsvit? Jag har en gul rabatt som saknar en gul ros. Kanske nåt att skaffa till nästa sommar :-)

lotta: Aoch, vilket dilemma :-(

linnea: Tack, ja jag har fått blodad tand. Skulle vilja ha det så här längs hela släntkanten!

karin: Ja, den passade oväntat bra!