söndag, augusti 06, 2006

Frukosthörn och kvällssol

Nu står jag på förstukvisten och tittar åt vänster. Där borta mellan äppelträdet och bänken finns en liten sittplats på kullersten med tomtens finaste utsikt. Trädet är sjukt och ska bort och i stället står där nåt annat, kanske körsbär. Den står inte riktigt på samma ställe utan kanske en meter åt sidan. Mot cykelvägen är det buskar som skärmar av. En ny rabatt ska finns till vänster om trädet. Där ska jag bl a ha en ormhassel med belysning på i vinter. Och mellan bänken och syrenträdet främst i bilden finns dammen. Dammen släpper vatten i ett litet fall ner mot springbrunnen som finns i mitten av slänten. Till höger om brunnen går en slingrig stentrapp upp till sittplatsen. Och slänten är full av rosor och perenner. Nedanför finns köksträdgården som är utökad så det knappt är någon gräsmatta kvar på nedre delen av tomten.

Visst ser ni det framför er?

3 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Nu låter du som mig med alla visioner, men, jag kan se det framför mig, det blir kanonfint! Vad sägs om en boklista, jag har gjort en, passar det på din blogg?

Anonym sa...

Det låter toppen! Jag ser verkligen fram emot att få se resultatet. Och om jag hade varit du hade jag sett fram emot att göra jobbet också!

Lindas trädgårdsblogg sa...

maloppa: Jag kan stå långa stunder och bara fantisera hur allt kommer att se ut. Till slut ser jag inte hur det verkligen ser ut utan bara min vision!

karin: Det här är ju halva glädjen med trädgård! :-) Boklistan var överkurs för mig och min blogg. Men jag läste din med glädje!

ronja: Jag blir lätt nervös över allt arbete som väntar! Jag vill ju gärna att allt blir klart med en gång. Men mina projekt tenderar att dra ut på tiden!