lördag, april 28, 2012

Arbete pågår!

Idag har jag lyckats jobba ett par timmar i trädgården och det är här på den nedredelen som jag grejat och grävt. Det är massor att göra :-o Hade ju tänkt fixa en jordfräs, men ytan är ju inte så stor... så jag grävde genom den för hand. Tidigare i veckan var vi och hämtade ett lass med sand. Den sanden är nu delvis nedvänd i jorden tillsammans med lite stallgödsel. Resten av sanden har jag krattat ut på gräsplatån. Platån och gräsmattan gjorde vi förra året, men det blev verkligen inte bra. Knöligt, sumpigt och massa ogräs. Är inte pigg på att göra om allt så vi ser hur det blir när vi dressar med sand och sår lite nytt. Har tagit bort en del av ogräsen också.

Jag fick ett infall och gjorde grunden till en stig! Jag hoppas det blir bra! Sladden utanför visar var måbärhäcken ska gå. Jag tänker mig en måbärhäck runt gräsplatån också (se slangen). Sen hoppas jag min rödbladiga fläder och hortensian ryms mellan stigen och den inre häcken.

Magnolian blommar, men inte alls som tidigare år. Och idag har jag stressat den ytterligare för jag har petat på de ytliga rötterna. Hoppas den repar sig!

2 kommentarer:

Hélena sa...

Ser väldigt spännande ut. Ska bli roligt att se när det är klart.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Anonym sa...

Hoppas gräsmattan blir bra! Kan man dressa med sand? har aldrig hört, får prova med min egen misshandlade gräsmatta! Bara tistlar och brännässlor som letat sig in :(