onsdag, maj 22, 2013

Längst upp på blåbärsstigen

 Längst upp på blåbärsstigen hade jag fingerborgsblommor förra året (missade mesta av blomningen då jag var på semester så jag har ingen bild). Det har märkligt nog inte kommit så mycket fröplantor i år och läget är heller inte optimalt, så nu öppnar det upp för andra tankar.

I söndags när jag var ute och planterade fyllde jag upp plätten. Jag satte flocknäva i framkant vid stigen och runt stolen. I bakkant satte jag olika astilbe som jag delat från andra ställen i trädgården (ingen koll på vilka färger och storlekar!). Trist, kolla det där bruna som växer intill trädstammen. Ännu ett offer för vårens tjältorka!
 Sedan planterade jag en sammetshortensia som bott i kruka i en pallkrage i två vintrar! Den har kommit fint och hade flera nya skott från roten. Hoppas att den gillar läget...
 Sedan planterade jag ett skott av vidjehortensia också som jag fick vid plantbytet. Platsen är nog för liten för båda dessa växter, men det tar väl nåt år... den får helt enkelt vara där och växa till sig.

Blåbärsstigen, i ständig utveckling!

1 kommentar:

Mia sa...

Vilken fin hörna, alltid något som ändras och utvecklas, det är det som gör det så spännande :)