söndag, maj 19, 2013

Århundradets sjukaste väder!

Jag var ute och klippte gräset igår eftermiddag när det började dugga, snart kom haglet och hips vips var det över oss och det var bara att pallra sig in. Helt klart det mest otroliga väderfenomen jag varit med om... det haglade isklumpar ner från skyn! Som det smattrade! Tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro att börja filma det hela, men här är några bilder när allt var över:


Rena kriget för våra altantak. Det blir till att fixa nya... nästa helgs projekt!
Det verkar ha varit ett väldigt lokalt hagel över Lindome och Kållered. Min man var i Kungsbacka med pojkarna och missade alltihop. Men det var nog tur för bilen. Några kompisar som har en likadan bil fick bucklor!

Tur att jag inte börjat avhärda mina växter än!

7 kommentarer:

Vikkan sa...

Helt galet vilken skada lite hagel kan göra.

Här i Romelanda lös haglet med sin frånvaro iaf. Vi hade strålande solsken nästan hela dagen och varmt så plaskpoolen fick plockas fram.

Trädgården på Höjden... sa...

jisses vilket bombardemang

kram åsa

Ulrika sa...

Oj!
Vädrets makter rår man inte på (och tur är nog det, annars tror jag vi hade haft ännu mer krig i världen). Illa med taket, men samtidigt tur med bilen, om man nu ska se det från den positiva sidan.
Hoppas du får en fin vecka med lagom vårväder!
Ulrika

Unknown sa...

Stackars er som som råkat så illa ut med matodonthagel. Kan bara be om att vi alla ska slippa det igen.
Ha det gott! Yvonne
yvonnespassioneradeliv.blogspot.se

Iréne JB sa...

Oj! Inga dåliga hagel det där. Undrar hur vårt altantak pallat? Om bilar får bucklor är det ganska stora krafter i farten.

Jo sa...

Jisses! Jag var med om en sådan hagelstorm sommaren -98 i Gbg. Varken förr eller senare har jag sett så stora hagelkorn, förrän nu på dina bilder. Då blev det också bucklor på bilarna och på parkeringen vid Frölunda Torg var det fullt billarms-krig... Tur att det inte händer oftare! Synd på ert altantak, dock :(

Erika sa...

Vi fick inget hagel här!