söndag, juni 17, 2007

Garden Route i Halland

Idag har jag varit på Garden Route i norra Halland med trädgårdsnätverket! Vi gjorde tre stopp:
1. Curt och Birgit Eliassons trädgård i Veddige
2. Derome Kryddor och perenner (trädgårdsdag)
3. Kerstin och Pär Stavåsens trädgård utanför Veddige

Oj vad fina trädgårdar det var. Jag ska göra ett inlägg för varje, för jag fyllde naturligtvis kameran.

Modig som jag var bjöd jag hem de som satt i bilen till min trädgård efteråt. Vad tänkte jag på?
Här har gräset växt upp med raketfart efter regnvädret igår. På baksidan har jag inte klippt på två veckor (gräsklipparen pajade...) och där håller asparna att ta över i gräsmattan. Och trimmat rabattkanter har jag inte gjort på hela säsongen. Ogräs i alla rabatter. Ofärdiga projekt och gamla plastkrukor och sniglar överallt.

Det är bara att konstatera att människor som kan hålla sina trädgårdar fräscha och fina hela säsongen är bara att beundra. Jag fattar att det ligger otroligt mycket arbete bakom. I mitt yrke har jag som minst tid när det är som mest att göra i trädgården. Nu har jag äntligen semester (på papperet), men jag har en massa grejer jag måste fixa först innan jag känner mig ledig och kan fortsätta ägna mig åt min trädgård.

Nå, nu ska jag kolla in bilderna jag tagit idag. Ha det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oroa dig inte, din trädgård var verkligen jättefin!
Och jag skulle personligen aldrig ha vågat bjuda hem er, så jag är jätteglad att du tog steget.