måndag, maj 07, 2007

Dagens bilder

Mina polare i trädgården.
Jag har ett hörn framför huset som jag måste göra nåt åt. Men just nu är det ganska sött när primulan blommar och pionerna skjuter upp ur jorden.
Allium, kirgislöken är på gång att blomma! Jag som planerat att de skulle blomma tillsammans med de gula irisarna, det känns som att det inte tajmar riktigt. Vi får se hur det blir!
Så här ser Cunningham´s White ut på avstånd. Visst skulle den behöva en plantering som sällskap? Jag tycker det är lite trist att den står ensam i gräsmattan.
Brudspirean blommar, jag har den på två ställen. Mellan Thujan och rododendron (jag formklippte den förra året, så den blommar inte så snyggt!), samt längst bort i bild till höger om Cunningham´s white. Jag skulle vilja byta spirean den mot en sensommarblommande buske i stället. Någon slags hortensia...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken grönska det är där i södra Sverige o vad det finns mycket blommor. Efter en veckas vistelse söder om Dalälven, var det inte alls så grönt här som jag minndes det. Njut, njut... Fågelbadet är gulligt. mlj

Stina sa...

Tack! Ja, hon har gjort den i slöjden.:-)
Jättehärliga bilder. Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Det är väl underbart att ha kvar hörn, som inte är färdiga ;)

Anonym sa...

Oj, vad du jobbar med din sida - OCH din trädgård! Jättekul att se... jag önskar jag kunde påta mer i trädgården men det är svårt med stor gravidmage. Det får bli nästa vår istället när jag är mammaledig, med två små gullungar som leker lugnt och fint på en filt *önska önska* ;-)

Anonym sa...

Alltid lika inspirerande att få se hur din trädgård växer och frodas. :)

johanna sa...

vad fint du har det! det är inte mycket som blommar när det ska i år, syrenerna här i stockholm blommar för fullt nu och det är ju en hel månad före sin tid.
ur led är tiden eller hur var det nu?

Anonym sa...

Härligt med sådant sällskap.. och fin den blir kirgislöken!!!
Fina trädgårdsbilder du visar! /åsa

Anonym sa...

Vilka härliga polare du har. Vad tråkigt det är med dessa odjur, alltså rådjur och sniglar. Jag tittade på din bild med buskarna, kanske en klätterhortensia imellan på en stör?. De är tåliga buskarna våra. Klippte ner, ordentligt två risiga brudspireror, de kommer villigt igen och är riktigt fina. Vilken fin gräsmatta du har./karina

Cin sa...

Dina polare är väldigt lika mina polare i trädgården. Är verkligen mysigt sällskap oavsett vad man gör!

Anonym sa...

Dina katter ser precis ut som mina! Den svarta heter Göran och min lille randige heter Texas....