torsdag, augusti 09, 2012

Väntar besök

Tack för gensvaret med gullvivorna! Jag har fixat superfina fröpåsar, men så funkar inte skrivaren, så det får vi ta en annan dag. Och i morgon får vi besök över helgen, men ni ska ha fröna till veckan!

Min ena lillebror, hans barn och min pappa är på väg hit. Det ska bli jättekul att ha dem här och jag tänker bland annat bjuda pappa på majrova (se bilden ovan!) och höra om mina är lika goda som hans! Jag har tidigare berättat lite om min pappa i inlägget om Stefans lilla gröna, Barndomsträdgårdar, Hugo hos morfar.

Vi får se vad jag hinner blogga under helgen. Jag tänkte faktiskt skicka dem på Liseberg själva (och då får vi ju en dag hemma). Vi har redan varit där två gånger i år och man går inte på samma grejer med 2- och 4-åringar som med 9- och 11-åringar...

Jag bjuder på några blombilder så länge!
Citronfjäril på purpurklätt.

Rudbeckia.

Bergormrot.
Ha det gott!

1 kommentar:

Trädgården på Höjden... sa...

Så fin ormroten är. Jag hade för mig att den blommade i början av sommaren men det kanske är en andra blomning?
Familjen var på Liseberg i måndags i regnvädret. På kvällen klarnade det upp som tur var. Inga köer så det blev nog rekord i antal åk den dagen.
Kram Åsa