tisdag, augusti 07, 2012

Gullvivor für alle!


Uppdaterat på förmiddagen 8 aug: Hurra, nu har bloggen passerat 100 följare! Fröna räcker till fler! Lägg till dig med Google connect här i högerspalten och maila din adress. Jag ändrar ordningen lite på bilderna i detta inlägget så gullvivorna hamnar överst.

De som lägger till sig som nya följare under onsdagen ska få gullvivefrön "så långt lagret räcker"! Världens mest underbara gullvivor som du kommer att älska! Bra va?!
OBS! Jag kan naturligtvis inte garantera att gullvivorna blir precis som på bilden. De kan bli vanliga gula eller nåt helt annat.

Avslutar med några regnbilder från tisdagen. Det har verkligen vräkt ner idag (liksom igår) och gräset är plaskblött, sommarblommorna slokar och sniglarna frodas.


6 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

ja fy sjutton vad det har regnat, även här vid havet!!! men nu ser det bättre ut, och helgen verkar bli fin, även om jag inte litar på prognoser, först jag ser det fina vädret i verklighet ;)
Dina gullvivor har jag :) fick av dig i botaniska för några år sedan, och de sprider sig gärna och det är jag glad för, har massa nya bebisar och jag tror jag skall prova att flytta någon till stugan, där det är lite jord och inte blåser.
Ha en bra dag :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad roligt att du har kvar "mina" gullvivor! Idag känns vädret bättre, solen värmde faktiskt när jag var ut för en liten stund sedan!

Jo sa...

Fina gullvivor! Jag är ju redan följare (på Bloglovin i alla fall), men jag är lite nyfiken på fröna. Är de som små hallon, eller delar du på dem? Jag såg på Monty Don (eller vad han nu heter, i Gardeners World) och hans frön såg ut som små, små hallon. Jag tyckte inte att mina gjorde riktigt det, hur ser dina ut? :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Följer dig redan på bloglovin men jag lägger till mig här med... Hoppas några frön räcker till mig.... Jättefina vivor!

Önskar dig en fin kväll
Marie

Törnrosa sa...

Även om det regnade, jättehärliga bilder du visar. Att få till fina regnfoton är häftigt.
Hej från Törnrosa

Erika sa...

Ja regnet har verkligen vräkt ner och blött ner allt utomhus.