onsdag, november 29, 2006

Världens tråkigaste trädgårdsblogg

Jag hoppas alla har så fullt upp med allt så att ni inte hänger här och störs över den dåliga uppdateringen. Nu är det jobb, jobb, jobb. Hem och måla (måste till ett fjärde varv). Fortsätta med jobb, fast extra jobb. Mellan varven somnar jag i soffan så jag inte kan somna sen när det är sovdags. Vill så gärna bli klar med rummet innan gästerna kommer på fredag, men jag tror det är omöjligt. Och så vill jag göra julfint, det har jag inte hunnit. Jag tog fram de nya gardinerna (som jag köpte på Hemtexrea i vintras), men jag hade glömt att de var fullbredd och behövde delas på hälften för att räcka till båda vardagsrumsfönstrena. Jag sydde ena gardinen när jag kom på att jag därmed sydde ihop kanalen, så jag gav upp och gjorde nåt annat. Undra hur jag ska få det snyggt? Krokar?

Nu låter det som jag är jättestressad, men jag har faktiskt suttit vid datorn och slösurfat i nästan en timme.

Ha det finemang!

PS. Lite kuligare blogg hittar ni här: Pixis jul- och nyårstips.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så läcker mönster det var på din julgardin. Jag var på Hemtex idag, de hade 50% rabatt på allt utom de nedsatta varor. Affären var fullt med folk, det var inte så lätt att göra fynd, jag blir bara stressad. Jag köpte panelhängare för att kunna sätta dubbla paneler. Jag håller på tummarna så du hinner med det du vill. Hej då mlj

Anonym sa...

Ta det lugnt!
Vi börjar alla bli lite adventsstressade så oroa dej inte, vi finns här när det lugnar sej för dej!

Kram

Anonym sa...

Ta det lugnt, november har vi för att hinna ta igen oss lite :)

Lilla B sa...

Nähä då - du har ingen tråkig trädgårdsblogg!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Stackars Linda, du låter verkligen jättestressad! Lugn, bara lugn, gäster ser aldrig lika mycket som du ser i ditt hem! (Iallafall lever jag gott i den tron) De som kommer kommer att ha fullt upp att titta på er osv. i alla fall. Vilka kommer? En annan fråga, firar ni jul där nere i år? Jag har just varit hos Annelie på mumsigt mysigt adventsfika och du undrade vi...

Lindas trädgårdsblogg sa...

mlj: Och efter jul blir det ännu billigare. Det verkar som det alltid finns varor till nedsatta priser där!

maria: Gulligt av dig!

hannele: Aha, det är därför den månaden finns!

lilla b: Men det är inte mycket trädgård just nu!

karin: Mm, men man vill ju ha saker och ting klart innan dom kommer. Det var våra Kinnarpsvänner som var på besök. Mysigt! I år firar vi första julen i huset! Åh vad härligt att vara på adventsfika hos Annelie. Hembakta lussebullar förstår jag!