torsdag, november 02, 2006

Loppisrummet

Våra gäster har åkt och jag har tagit lite detaljbilder på det som just nu kallas loppisrummet. Jag tänkte att allehanda loppisfynd ska få en fristad i det här rummet! Som synes gillar jag teak och string från 50-, 60-tal samt 70-talsmönster! En salig blandning.
Den här duken hittade jag i en låda med gamla grejer från barndomsrummet. Almanackan stämmer för i år!! Elefanter är snygga :-)Gästrummet är för tillfället målgruppsanpassat för veckans gäst. I fortsättningen kommer mest min kompis sova här så jag ska ta bort barnböckerna och leksakerna. Å andra sidan kommer jag nu att fylla rummet med alla kartongerna från det "kreativa rummet". Nu är det strax dags att måla därinne. I can see the light!

Rummet är inte komplett, följande ska jag spana efter:
  • En gammal snygg fåtölj med karmar. T ex nåt som liknar fåtöljen på den här bilden.
  • Ett passande överkast. Kanske mormorsrutor...
  • Kuddar, funderar på elefantmönstret från Svenskt tenn. Fast passar de till mormorsrutorna?!
  • Loppiskrukor
  • En nätt liten byrå
När vi tog bort plastgolvet kom ju ett fint trägolv fram. Det måste naturligtvis slipas, men det får duga tills vi sett golven i de andra sovrummen. Hur som helst. Vi visste ju att murstocken går längs ena väggen och vi funderade om det kanske funnits en kamin i rummet. Mycket riktigt, på ett ställe i golvet finns ett gammalt klinker där det funnits en kamin. Tyvärr blir rummet lite svårmöblerat om vi ska sätta dit en kamin. Fint vore det och vi ska fundera på saken.

6 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

maloppa: Jag började genast leta, menar du detta eller den här? Tyvärr kan jag inte följa virkmönster. Började på tofflorna men fick riva upp säkert fem gånger! Hade inget Internet i närheten när jag försökte, hoppas det står förklarat någonstans!

Anonym sa...

Vilket fint blomsterbord!!
Trevlig helg Linda!

:sericea: sa...

ah du gillar samma saker som jag! jag är helt såld på 50 tal o teak.
hittade ett soffbord för 30 kr på landet som är originaldesign från 50talet o värt minst tvåtusen spänn. då blir man glad!

Anonym sa...

Visst är det kul att ha ett rum att leka i :)

Moni sa...

Håller med de andra: gud va roligt att ha ett rum som man kan göra vad man vill med efter humör.
Det ser himla cool ut med 50-tals temat!

Anonym sa...

Vad häftigt!
Gillar allt och särskilt elefanten!
Ha det bra.