tisdag, augusti 03, 2010

Överstyr

Så här i slutet av sommarn går trädgården överstyr. Allting växer och man har ingen ork eller tid att begränsa, se efter. Förstås håller sniglar och rådjur efter på sitt sätt. Inte önskvärt sätt. Plockade 20 sniglar ur min ena pallkrage idag. Rucolan har klarat sig och gått upp i blom, men de andra salladssorterna är uppätna. Hinner kanske så en ny omgång. Man kan inte riktigt se att denna pallkrage är snigelhärjad!Den här ser ännu mer bedrövlig ut. Rådjuren måste ha käkat här, persiljan och mangold är kapat. Bönorna har helt lagt av, så där har nog sniglar varit framme. Ogräsen växer i alla fall! "Limpan" lever. Krassen har växt till sig och blommar. Höjden har uteblivit för rosenskära och jätteverbena har ramlat i marken. Måste binda upp. Tyvärr så har inte luktärtorna tagit sig. Ringblommorna har inte riktigt kommit igång än. Och av den där påsen med fjärilsblommor som jag sådde så har jag bara sett en blå blomma och så den här: Vad är det?

3 kommentarer:

Monica R sa...

Det är en Zinnia!

tack för du visar din trädgård, jag blir lika avundsjuk varje gång *ler*

kram Monica R

Hannele på Hisingen sa...

trist om du har rådjur eller kaniner

Erika sa...

Roligt att se att det som tagit sig har tagit sig väldigt bra. Själv för jag krig mot sniglarna efter hela grusvägen. Hoppas att slippa alla högar med virke nästa år som varit en skyddad zon för dem i år.