söndag, augusti 08, 2010

Kinnekulle

Jag är inte klar med Kinnekulle. Vad fint det var. Vilket vackert landskap och man kände verkligen att människor bott här länge. Husen var gamla och kyrkorna låg tätt. Var man än körde fanns skyltar till olika utflyktsmål och vi hann ju endast några få.

Bröllopet var magiskt. Massor av kärlek, god mat, bra tal och allt var så genomtänkt och vackert. Brudparet åker på bröllopsresa till Toscana så temat på dukning och dekorationer var Medelhav med lavendel, rosmarin och olivträd. Önskar jag hade bilder, men det var så många andra som fotade så jag hoppas få se lite bilder ändå.

Vigseln ägde rum i Västerplana kyrka och festen på Hjelmsäter. De flesta gästerna bodde på Falkängens vandrarhem i Hällekis. Vandrarhemmet ligger mitt i det gamla bruket som nu är omgjort till hantverksby. Väldigt pittoreskt med små butiker och en kaffestuga. Vi bodde i stället i en stuga på Kinnekulle camping. Det var en jättemysig camping (men liten, enkel stuga). Vi campar så sällan, men kan verkligen tänka oss göra det fler gånger. Fast pojkarna få nog växa till sig och kräva lite mindre passning! Nu hade vi bara Elmer med oss och det var semester!

Vi var lite sega på söndagen och passade på att sova då vi inte hade med oss våra äldre söner som är uppe klockan sex... När vi checkat ut åkte vi till Hellekis säteri tillsammans med min trädgårdskompis A och hennes man. Vi njöt av god mat (dock dyrt) så tiden flög iväg. När männen åkt hem fortsatte jag och A att titta på trädgården. Sen åkte vi till Hannu Sarenström som bor alldeles nära säteriet. Sen hann vi bara en trädgård till och det blev Finn Eldh i Lidköping. När vi kom till Lidköping började det regna och sen regnade det hela vägen hem.

Nu går ögonen i kors så jag hinner inte fixa bilderna.

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Nu blir jag lite avundsjuk :) Har inte besökt en enda trädgård igår heller. Hade annat planerat med familjen. Och du var på Kinnekulle. Vi var där för fem år sedan, och jag gillade den kullen. Dessutom verkar det som om ni besökt några härliga trädgårdar också. Ska bli kul att få se lite bilder iaf.

Hannele på Hisingen sa...

Fin dag ni haft.

Anonym sa...

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.

Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.
http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/

kram Bitte